Tegemist ei ole mingi uue arusaamatu värsistiiliga väljamõeldud keeles. Need on minu viimased emotsioonid Malaisiast.
Nad kasutavad ladina tähestikku ja olen Malaisias viibimise ajal märganud sellist seaduspära, et malaidele meeldib väga -ng sõna lõppu lisada. Ma ei tea,kas need sõnad päriselt ka midagi tähendavad. Aga siin kõneldav keel on tai keelest oluliselt lihtsam: auto on oto, bus on bas, takso on teksi jne.
Tegemist on ju siiski endise Briti kolooniaga ja keeles on palju laensõnu.
Lisaks sellele oleme täheldanud seda, et malaidel on mingi pikkuse-kõrguse kompleks. Nende pealinnas asub maailma üks kõrgematest lipumastidest, üks maailma kõrgematest teletornidest ja muidugi ei saa mainimata jätta Petronase tornid, mis on siiani maailma kõrgemad kaksiktornid. Ahjaa, sild, mida mööda Penangi sõitsime, oli üks Aasia pikimatest sildadest (13,5 km).
Pealegi Kuala Lumpuris on nii palju kõrghooneid, et linna peal ringi jalutades ja ringi vaadates, jääb kael ülesse vahtimisest valusaks.
Mis mulje KL üldiselt jättis? Linn on võrreldes Bangkokiga väga roheline, tänavad ja teed on oluliselt paremas seisukorras, linn on oma olemuselt-välimuselt väga modernne ja kõrgustesse pürgiv, prügikastid on iga nurga peal, mis Bangkokis on tõeline haruldus. Imelik on aga see, et malaid prügikaste nii vähe kasutavad ja palju prügi vedeleb tänaval. Bangkok üldpildis oli ikkagi oluliselt puhtam.
KL-is on ühistransport muidugi vingem ja selle süsteem on oluliselt paremini arenenud kui põhjanaabritel.
Aga millest sellised ummikud ja miks jalakäijate valgusfoorid ei tööta?
Kuigi KL ei ole mitme miljoni linn, on linnas hullupöörased ja ennenägematud ummikud. Pealegi nägime me ainult ühte jalakäijate valgusfoori, mis oli töökorras.
KL võiks saada linnade edetabelis 10-st 6 punkti.
Kommentaarid
Postita kommentaar